Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví
Ženíšková, Kateřina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví. V práci jsou vymezeny základní definice pedagogiky, osobnosti pedagoga, dramatické výchovy a výchovy ke zdraví. Obsáhlejší část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, metodami a technikami. Důraz je kladen na rozpracování konkrétních metod a technik dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit pohled učitelů dramatické výchovy na výhody a nevýhody aplikace jejích metod. Výzkumné šetření probíhalo formou strukturovaných rozhovorů. Lze konstatovat, že výzkumné předpoklady byly výzkumným šetřením potvrzeny. Mezi nejvíce používané metody dramatické výchovy patří metoda hra v roli a improvizace. Podle názorů učitelů jsou výhodami ve využití metod dramatické výchovy efektivita a obliba u žáků. Jako hlavní úskalí jsou zmíněny časové nároky na realizaci a časová náročnost přípravy. Součástí práce je projekt zaměřující se na metody dramatické výchovy a jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základních škol. V projektu jsou zpracovány základní poznatky nutné pro tvorbu projektů a několik konkrétních doporučení pro užití metod dramatické výchovy ve vyučovacích hodinách. V rámci tohoto projektu je navrženo a vypracováno pět konkrétních námětů pro realizaci výuky hlavních celků učiva...
Implementace výuky o zdravé výživě jako možnost ovlivnění stravovacích návyků dětí na 1. stupni základní školy
Šmídová, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku správné výživy a možnosti pozitivního ovlivňování stravovacích návyků dětí mladšího školního věku. Teoretická část práce se zabývá výživou dětí, správným složením stravy, vhodným jídelníčkem, nutričními návyky a jejich formováním a chybami ve výživě. Další část je zaměřena na vzdělávání dětí prvního stupně základní školy, oblast zdravé výživy v Rámcovém vzdělávacím programu a výchovu ke zdraví v provozu školy a jejím začlenění do vyučování. Dále jsou zde popsány některé, v praxi již fungující, projekty podporující zdravé stravovací návyky. V praktické části jsou zpracovány údaje o stravovacích návycích dětí mladšího školního věku získané dotazníkovou metodou. Výsledná data jsou zpracována do grafů a doplněna komentářem. V poslední části je vypracován návrh vlastního projektu podporujícího správné nutriční návyky dětí. Klíčová slova: zdravá výživa, výživa dětí, stravovací návyky, výchova ke zdraví, 1. stupeň základní školy
Zpracování a edukační účinnost webových stránek "Vegetariánství a zdravý životní styl".
NOVOTNÁ, Štěpánka
Mnozí lidé správně pochopili, že dobrý zdravotní stav a dobrá kondice je důležitou podmínkou vyrovnaného, spokojeného a plnohodnotného života. Bakalářská práce analyzuje historii, typy, pozitivní dopad vegetariánství na zdraví a důvody pro tento styl života. Dále je definován zdravý životní styl a jeho faktory. Cílem je zpracování a edukační účinnost www stránek "Vegetariánství a zdravý životní styl" pro portál katedry výchovy ke zdraví na PF JU z hlediska zájmu studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Byly použity metody: obsahová analýza literatury, metoda kvantitativně orientovaného výzkumu pomocí anonymního dotazníkového šetření, metoda uzavřené otázky dichotomické, metoda otevřené otázky, metoda statistického hodnocení a metoda pro zpracování www stránek. Na základě stratifikovaného výběru bylo osloveno 240 studentů 2. ročníků bakalářských oborů na všech fakultách JU v Č.B. Z výzkumu vyplynulo, že 66 % respondentů má zájem o vytvoření www stránek "Vegetariánství a zdravý životní styl". Z těchto 66 % bylo 52 % žen, tímto byl potvrzen druhý výzkumný předpoklad. Výsledky výzkumu ukázaly, že zájem mezi studenty o vegetariánství a zdravý životní styl je vysoký.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.
Hepatitida typu B - způsoby ochrany, zdravotní rizika
TOPIČOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje problematice hepatitidy typu B. Cílem práce bylo zjistit stav znalostí veřejnosti o této nemoci a zároveň zjistit, zda občané používají vlastní hygienické potřeby a ochranné pomůcky. Z výzkumu vyplývá, že občané z řad nezdravotnické veřejnosti starší 15 let v Českých Budějovicích a Pelhřimově nemají znalosti o způsobech přenosu a ochrany u hepatitidy B, ale znají její zdravotní rizika. Při výzkumném šetření bylo i zjištěno, že občané nepoužívají vlastní hygienické potřeby a že občané Českých Budějovic používají ochranné pomůcky častěji než občané Pelhřimova. Hepatitida B je závažné a komplikované onemocnění, kterému jsou denně vystaveni všichni občané. Vzhledem k výsledkům výzkumu je proto důležité, aby občané získali více informací o hepatitidě typu B, zejména o možnosti očkování, o používání pouze vlastních hygienických potřeb a o používání prezervativu a lékařských gumových rukavic v rizikových situacích. Občané by mohli získat informace z bakalářské práce, nebo na seminářích vedenými všeobecnými sestrami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.